Завідувач кафедри:
Митрохин Олександр Валерійовичч
професор, доктор геологічних наук
Кафедра здійснює підготовку фахівців в межах спеціальності «Науки про Землю» за спеціалізаціями:
-
Освітній рівень: Бакалавр
Освітня кваліфікація: Бакалавр наук про Землю
Професійна кваліфікація (спеціалізація): Мінералогія, геохімія та петрографія (кваліфікація 3111 – «Асистент геохіміка»)
Термін навчання: 3 роки 9 місяців. -
Освітній рівень: Магістр (на базі ступеня бакалавр).
Освітня кваліфікація: Магістр наук про Землю за освітньою програмою «Геохімія і мінералогія (Geochemistry and Mineralogy)».
Професійна кваліфікація (спеціалізація):- «Гемологія» (Gemology) (кваліфікація 3417 – «Фахівець з коштовного каміння – гемолог»).
- «Геохімія, мінералогія, петрографія» (Geochemistry, Mineralogy, Petrology) (кваліфікація 2113.2 – «Геохімік» / кваліфікація 2114.2 – «Мінералог, петрограф)».
-
Освітньо-науковий ступінь: Доктор філософії (на базі ступеня магістр)
Спеціальність: №103 «Науки про Землю
Спеціалізація: «Мінералогія, кристалографія»
Термін навчання: 4 роки.
Кафедра складається з декількох базових складових частин:
- Професорсько-викладацький склад, що здійснює викладання всіх базових дисциплін та безпосередньо виконує наукові дослідження.
- Провідні науковці НАН України, які залучені до викладання спеціальних дисциплін.
- Комплексна лабораторно-аналітична база, що забезпечена комплектом складного наукового обладнанням високої вартості.
Наявні можливості забезпечують всі потреби навчання студентів та наукових досліджень:
1. Учбові колекції мінералів, гірських порід та препаратів для оптичних досліджень (шліфи, аншліфи, шліхи, мономінеральні фракції).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2. Спеціалізовані аудиторії для проведення лабораторних занять, самостійного виконання студентами учбових завдань та власних наукових досліджень.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
3. Мультимедійне обладнання в кожній аудиторії для проведення лекційних та лабораторних занять, семінарів, презентацій тощо.
![]() |
![]() |
4. Навчальна лабораторія рентгенівських та мікроскопічних методів дослідження мінеральної речовини (сертифікат відповідності вимірювальних можливостей від 31.07.2019 № ПТ-326/19), яка має у розпорядженні базовий комплекс методів, методик та прецизійного обладнання для дослідження речовинного складу гірських порід, руд і мінералів з визначенням концентрацій всіх головних та широкого набору мікроелементів з метою формування первинних банків мінералого-геохімічних даних (зліва направо, зверху вниз): визначення вмісту петрогенних компонентів (СРМ, рентген-флуоресцентний аналіз – ХRF), визначення вмісту мікроелементів (Еlvаx, ХRF), визначення Ва та LREE (ХRF-РД), діагностика та дослідження елементного складу мінералів (РЕММА-202М, електронно-зондовий мікроаналіз), визначення мікроелементного складу поодиноких зерен акцесорних мінералів (XRF-SG), діагностика мінералів (XRD, рентгено-дифрактометричний аналіз).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
5. Викладачі та співробітники кафедри, що відповідальні за реалізацію освітніх програм, мають потужний досвід виконання фундаментальних і прикладних досліджень, зокрема: низки держбюджетних (№№ 97112, 01БФ049-01, 06БФ049-01, 11БФ 049-01, 14БП049-02, 16БФ 049-01) та госпдоговірних науково-дослідних робіт (№№ 08ДП049-01/3, 09ДП049-02/3, 10ДП049-02/3, 862, № 198/60117, № 3114, № 17ДФ049-01, № 440/50110, № 16Н049-63, № 17Н049-13) та Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2020 роки. Тому, усі кваліфікаційні роботи здобувачами вищої освіти виконуються в межах широкого переліку напрямків наукових досліджень кафедри на оригінальному матеріалі, зібраному співробітниками в ході польових досліджень (колекції Геологічного депозитарію Українського щита та декількох антарктичних експедицій), під керівництвом зацікавлених у кінцевому результаті керівників.
Студенти, що навчаються за освітніми програмами кафедри мінералогії, геохімії та петрографії традиційно беруть участь у всеукраїнських та міжнародних конференціях, що проводяться як в Україні, так і за кордоном.
Наведений підхід заохочує випускників продовжувати навчання в аспірантурі. Останнім часом помітний відсоток випускників вступає до аспірантури в університети Європейського союзу, де їх охоче приймають завдяки одержаним під час навчання в КНУ знанням та вмінням.